ON THE FORMATION OF PSYCHOEMOTIONAL STABILITY OF FUTURE TEACHERS

Authors

  • Олеся Борисовна Дарвиш Алтайский государственный педагогический университет
  • Динара Серикказыевна Рысбекова Государственный университет имени Шакарима

Keywords:

interactive lesson, the innovative way of development, practice-oriented education, presentation of creative projects, round-table meeting

Abstract

This article describes the theoretical aspects of psycho-emotional stability of future teachers. Based on the analysis of psychological and pedagogical literature, internal and external factors affecting teaching activities are highlighted. The result of this research is the selection of conditions, which conduct to the formation of psychoemotional stability of future teachers.

Author Biographies

Олеся Борисовна Дарвиш, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат психологических наук, доцент

Динара Серикказыевна Рысбекова, Государственный университет имени Шакарима

магистрант

References

Байтукбаева, Б. Д. Психолого-педагогические условия формирования психоэмоциональной устойчивости будущих педагогов вуза : дис.. д-ра философии (PhD) / Б. Д. Байтукбаева. - Алматы, 2014.

World Health Organization. The ICD-10 Classification of Mental and Behavioral Disorders: clinical descriptions and diagnostic guidelines. - Geneva : WHO. - 1992. - Z. 73.

Никитина, Е. Ю. Теория и практика подготовки будущего педагога к управлению дифференциацией образования : монография / Е. Ю. Никитина. - Челябинск : Изд-во ЧГПУ, 2000. - 285 с.

Мадалиева, З. Б. Психологические основы управления эмоциональным состоянием учителя : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 / З. Б. Мадалиева. - Алматы, 2002. - 158 с.

Климов, Е. А. Психология профессионального самоопределения / Е. А. Климов. - 2-е изд. - Москва : Academia, 2005. - 205 с.

Langle, A. Existentional meaning and Possibilities of Prevention / A. Langle // European Psychotherapy. - 2004. - Vol. 4. - № 1. - Р. 54-56.

Published

2016-10-11

Issue

Section

Психологические науки