ON THE FORMATION OF PSYCHOEMOTIONAL STABILITY OF FUTURE TEACHERS
Keywords:
interactive lesson, the innovative way of development, practice-oriented education, presentation of creative projects, round-table meetingAbstract
This article describes the theoretical aspects of psycho-emotional stability of future teachers. Based on the analysis of psychological and pedagogical literature, internal and external factors affecting teaching activities are highlighted. The result of this research is the selection of conditions, which conduct to the formation of psychoemotional stability of future teachers.References
Байтукбаева, Б. Д. Психолого-педагогические условия формирования психоэмоциональной устойчивости будущих педагогов вуза : дис.. д-ра философии (PhD) / Б. Д. Байтукбаева. - Алматы, 2014.
World Health Organization. The ICD-10 Classification of Mental and Behavioral Disorders: clinical descriptions and diagnostic guidelines. - Geneva : WHO. - 1992. - Z. 73.
Никитина, Е. Ю. Теория и практика подготовки будущего педагога к управлению дифференциацией образования : монография / Е. Ю. Никитина. - Челябинск : Изд-во ЧГПУ, 2000. - 285 с.
Мадалиева, З. Б. Психологические основы управления эмоциональным состоянием учителя : дис. … канд. психол. наук : 19.00.07 / З. Б. Мадалиева. - Алматы, 2002. - 158 с.
Климов, Е. А. Психология профессионального самоопределения / Е. А. Климов. - 2-е изд. - Москва : Academia, 2005. - 205 с.
Langle, A. Existentional meaning and Possibilities of Prevention / A. Langle // European Psychotherapy. - 2004. - Vol. 4. - № 1. - Р. 54-56.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Для публикации статьи в журнале «Вестник Алтайского государственного педагогического университета» автору необходимо заключить лицензионный договор с федеральным государственным бюджетным образовательным учреждением высшего образования «Алтайский государственный педагогический университет» (ФГБОУ ВО «АлтГПУ»).