FEATURES OF FUTURE TEACHERS’ PERCEPTION OF EDUCATIONAL ENVIRONMENT OF UNGRADED RURAL SCHOOL

Authors

  • Ольга Александровна Бокова Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

modern school teacher, teacher professional standard, professional teacher self-determination, professional pedagogical readiness for work, professional teaching sustainability, professional pedagogical identification

Abstract

The article presents the results of studying the peculiarities of perception of the educational environment of ungraded rural school of students of pedagogical university who do a long-term school practice as teachers. Results of the study showed that, in general, the perception is positive, and the level is sufficient for the effective functioning of the educational process and increase of the participation of students of pedagogical university in the long-term practice in ungraded rural schools in the Altai Region.

Author Biography

Ольга Александровна Бокова, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат психологических наук, доцент кафедры специальной педагогики и психологии

References

Баева, И. Г. Психологическая безопасность в образовании : монография / И. Г. Баева. - Санкт-Петербург : Союз, 2002. - 271 с.

Бокова, О. А. Образовательные потребности будущих учителей малокомплектной сельской школы алтайского края: результаты пилотажного исследования [Электронный ресурс] / О. А. Бокова, С. П. Волохов, Е. В. Шамарина // International Scientific and Practical Conference «WORLD SCIENCE» ( «Modern Methodology of Science and Education, May 26-27, 2016, Dubai, UAE). - 2016. - № 6 (10). - Vol. 2. - P. 26-29.

Маркова, А. К. Формирование мотивации учения / А. К. Маркова, Т. А. Матис, А. Б. Орлов. - Москва : Просвещение, 1990. - 192 с.

Педагогика высшей школы. Новый курс : учебник для вузов / ред.-сост. А. А. Андреев. - Москва : Московский международный институт эконометрики, информатики, финансов и права, 2002. - 264 с.

Published

2016-10-27

Issue

Section

Навстречу форуму «Молодой учитель. Формула успеха»