THE DIFFICULTIES OF INTERACTION OF YOUNG TEACHERS WITH PARENTS

Authors

  • Татьяна Александровна Гурьянова Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

training of teaching staff, ungraded rural school, Altai State Pedagogical University

Abstract

The article is devoted to the process of entry of young teachers into professional activity. Here is indicated the reasons for the difficulties of establishing interaction with student’s parents . Also characterized of professional competence, which provides the development of collaboration between teacher and parents.

Author Biography

Татьяна Александровна Гурьянова, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат психологических наук, доцент

References

Горохова, Ю. В. Изменение роли учителя в современной школе / Ю. В. Горохова // Молодой ученый. - 2016. - № 14. - С. 528-530.

Анненкова, Н. В. Готовность педагога к сопровождению семьи в вопросах воспитания / Н. В. Анненкова // Ученые записки. Электронный научный журнал Курского государственного университета. - 2010. - № 2. - С. 167-173.

Скударева, Г. Н. Молодой учитель начальной школы: проблемы, кризисы, противоречия / Г. Н. Скударева // Начальная школа. - 2014. - № 1. - С. 13-19.

Published

2016-10-27

Issue

Section

Навстречу форуму «Молодой учитель. Формула успеха»