PSYCHO-PEDAGOGICAL BASES OF THE PROBLEM STUDY OF CREATIVITY POTENTIAL OF PUPILS

Authors

  • Наталья Васильевна Духанина Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

health-saving space, health-saving technologies in education, health-saving pedagogy, healthy lifestyle

Abstract

This article describes the psychological and pedagogical foundations of the creative potential of the student. Analyzed the definition of creative potential of the person from the multitude of approaches and views of different scholars and researchers. Revealed and analyzed the structural components of creativity. And also specify the criteria that characterize the creative thinking. On the basis of research by the author highlights the importance of creativity in the structure of human personality.

Author Biography

Наталья Васильевна Духанина, Алтайский государственный педагогический университет

аспирант

References

Федеральный государственный образовательный стандарт начального общего образования / Министерство образования и науки Рос. Федерации. - Москва : Просвещение, 2010. - 31 с.

Яцкова, О. Ю. Анализ понятия «творческий потенциал» в современной педагогической литературе / О. Ю. Яцкова // Педагогика: традиции и инновации : материалы II междунар. науч. конф. (г. Челябинск, октябрь 2012 г.). - Челябинск : Два комсомольца, 2012. - С. 25-27.

Веретенникова, Л. К. Подготовка будущих учителей к формированию творческого потенциала школьников : дис.. д-ра пед. наук : 13.00.01 / Л. К. Веретенникова. - Казань, 1997. - 340 с.

Рындак, В. Г. Теоретические основы развития творческого потенциала учителя (в процессе освоения педагогических инноваций) / В. Г. Рындак, Л. В. Мещерякова. - Москва : Педагогический вестник, 1998. - 116 с.

Даринская, Л. А. Творческий потенциал учащихся: методология, теория, практика : монография / Л. А. Даринская. - Санкт-Петербург, 2005. - 293 с.

Мясникова, Т. В. Творческий потенциал студента и его развитие в условиях студенческого научного общества / Т. В. Мясникова // Молодой ученый. - 2014. - № 18. - С. 614-616.

Published

2016-10-27

Issue

Section

Психологические науки