TRANSLATION PECULIARITIES OF THE EXTENDED GERMAN ATTRIBUTE (based on the official style)

Authors

  • Анна Валерьевна Дидрих Алтайский государственный педагогический университет
  • Алёна Васильевна Кочкинекова Алтайский государственный педагогический университет

Abstract

The article studies some translation peculiarities of the extended attribute from German into Russian in the official texts.Translating such constructions as a noun group with an extended attribute is a very challenging task. The nature of the problem is primarily connected with these constructions recognition in the text. As the translation means and variant are directly determined by a syntactic construction type and notional links actualized between a dependent word and an attribute, the article deals with the main groups of the extended attribute. The algorithm of these constructions translation into Russian is proposed.

Author Biographies

Анна Валерьевна Дидрих, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат филологических наук, доцент кафедры иностранных языков

Алёна Васильевна Кочкинекова, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат филологических наук, доцент кафедры иностранных языков

References

Кравченко, А. П. Немецкий язык. Практикум по переводу / А. П. Кравченко. — Ростов-на-Дону : Феникс, 2002. — 320 с.

Кочкинекова, А. В. Перевод английского глагола think с предлогами of и about на русский язык [Электронный ресурс] / А. В. Кочкинекова // NovaInfo.Ru. — 2015. — № 35. — C. 152—156. — Электрон. версия печ. публ. — Режим доступа: http://novainfo.ru/archive/35/glagol-think-s-predlogami-of-i.

Практический курс перевода научно-технической литературы (немецкий язык). — Изд. 3-е, испр. и доп. — Москва : Воениздат, 1972. — 504 с.

Хаит, Ф. С. Пособие по технике перевода специальных текстов с немецкого языка на русский / Ф. С. Хаит. — Москва : Высшая школа, 1981. — 128 с.

Борисова, Л. В. Практическая грамматика немецкого языка : учебно-методическое пособие / Л. В. Борисо- ва, Л. А. Кукс. — Барнаул : АлтГПА, 2010. — Ч. II.

Published

2017-02-13

Issue

Section

Педагогические науки