CRITERIA VALIDITY OF DIAGNOSTICS OF THE LEVEL OF DEVELOPMENT OF METASUBJECT UNIVERSAL EDUCATIONAL ACTIONS OF STUDENTS OF THE MAIN SCHOOL

Authors

  • Ирина Сергеевна Леушина Горно-Алтайский государственный университет

Keywords:

active learning methods, case-study, the disabilities

Abstract

In article the principles of creation of monitoring of level of formation and development of metasubject universal educational actions of students of the main school are considered. The author of the publication has placed the emphasis on the choice of criteria of estimation of educational results of school students which is based on requirements of FSES and the main educational programs and also in article importance of comprehensive diagnostics of educational achievements by teachers, parents and pupils is emphasized. Samples of estimated sheets for all categories of participants of educational process are presented.

Author Biography

Ирина Сергеевна Леушина, Горно-Алтайский государственный университет

аспирант

References

Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования, утвержден приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от 17 декабря 2010 г. № 1897 [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://минобрнауки.рф.

Асмолов, А. Г. Как проектировать универсальные учебные действия в основной школе: от действия к мысли : пособие для учителя / А. Г. Асмолов, Г. В. Бурменская, И. А. Володарская и др. ; под ред. А. Г. Асмолова. — Москва : Просвещение, 2010. — С. 6—13.

Блинова, Т. Г. Оцениваем учебные умения ребёнка : рабочая тетрадь для родителей / Т. Г. Блинова. — Барнаул : АКИПКРО, 2014. — С. 19—23.

Примерная основная образовательная программа образовательного учреждения. Основная школа : одобрена решением Федерального учебно-методического объединения по общему образованию (протокол заседания от 8 апреля 2015 г. № 1/15) [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://минобрнауки.рф.

Published

2017-02-13

Issue

Section

Педагогические науки