APPLIED PROBLEMS OF PROFESSIONAL ORIENTATION
Keywords:
tour, sensory perception, devices, tasksAbstract
The article deals with some features reflecting the specific conditions of teaching in institutions of secondary vocational education. Possibilities of gradual preparation of students for the quasi-professional tasks, as well as development opportunities of quasi-professional activity of students with a special system of such tasks are shown. The article describes the contradictions those arise in the implementation of FSES requirements in secondary vocational education and presents opportunities for their successful solving.References
Бершадский, М. Е. Понимание как педагогическая категория / М. Е. Бершадский. — Москва : Центр «Педагогический поиск», 2004. — 176 с.
Брейтигам, Э. К. Уровни понимания учебного материала и условия их достижения обучаемыми в образовательном процессе / Э. К. Брейтигам // Современные проблемы науки и образования. — 2013. — № 2.
Федеральный государственный образовательный стандарт среднего профессионального образования по специальности 35.02.08. Электрификация и автоматизация сельского хозяйства [Электронный ресурс] : приказ Министерства образования и науки Российской Федерации от 7 мая 2014 г. № 457. — Режим доступа: http://www. rgazu.ru/db/docs/fgos/spo/35.02.08.pdf.