ANXIETY AND LOCUS OF CONTROL OF STUDENTS WITH DIFFERENT REFLEXIVITY LEVELS

Authors

  • Надежда Викторовна Гребенникова Алтайский государственный педагогический университет
  • Ирина Викторовна Григоричева Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

professional training, professional training model, levels of professional orientation

Abstract

The problem of reflexivity of high school students enrolled in the psycho-pedagogical direction is considered in this article. The authors reveal the theoretical aspects of reflexivity and its correlation with anxiety and locus of control of personality. The results of empirical research conducted on the basis of the Altai State Pedagogical University, clarify aspects of this correlation.

Author Biography

Ирина Викторовна Григоричева, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат психологических наук, доцент

References

Степанов, С. Ю. Психология рефлексии: проблемы и исследования / С. Ю. Степанов, И. Н. Семенов // Вопросы психологии. — 1985. — № 3. — С. 31—40.

Слободчиков, В. И. Основы психологической антропологии. Психология развития человека: развитие субъективной реальности в онтогенезе / В. И. Слободчиков, Е. И. Исаев. — Москва : Школа-Пресс, 2000. — 421 с.

Анн, Л. Ф. Психологический тренинг с подростками / Л. Ф. Анн. — Санкт-Петербург : Питер, 2005. — 271 с.

Карпов, А. В. О взаимосвязи рефлексивности и локуса контроля личности / А. В. Карпов // Материалы участников V съезда общероссийской общественной организации «Российское психологическое общество». — Москва, 2012. — Т. I. — 496 с.

Published

2017-02-13

Issue

Section

Психологические науки