ANXIETY AND LOCUS OF CONTROL OF STUDENTS WITH DIFFERENT REFLEXIVITY LEVELS
Keywords:
professional training, professional training model, levels of professional orientationAbstract
The problem of reflexivity of high school students enrolled in the psycho-pedagogical direction is considered in this article. The authors reveal the theoretical aspects of reflexivity and its correlation with anxiety and locus of control of personality. The results of empirical research conducted on the basis of the Altai State Pedagogical University, clarify aspects of this correlation.References
Степанов, С. Ю. Психология рефлексии: проблемы и исследования / С. Ю. Степанов, И. Н. Семенов // Вопросы психологии. — 1985. — № 3. — С. 31—40.
Слободчиков, В. И. Основы психологической антропологии. Психология развития человека: развитие субъективной реальности в онтогенезе / В. И. Слободчиков, Е. И. Исаев. — Москва : Школа-Пресс, 2000. — 421 с.
Анн, Л. Ф. Психологический тренинг с подростками / Л. Ф. Анн. — Санкт-Петербург : Питер, 2005. — 271 с.
Карпов, А. В. О взаимосвязи рефлексивности и локуса контроля личности / А. В. Карпов // Материалы участников V съезда общероссийской общественной организации «Российское психологическое общество». — Москва, 2012. — Т. I. — 496 с.