THE PROFESSIONAL READINESS OF A MODERN TEACHER FOR INNOVATIVE ACTIVITY IN CHILDREN’S ADDITIONAL EDUCATION SYSTEM

Authors

  • Елена Валерьевна Баева Алтайский государственный педагогический университет
  • Мария Васильевна Кабакова КГБУ ДО АКЦДОТиК «Алтай»

Keywords:

I.D. Rebrov, periodical press, newspaper and publishing activities, private capital, printing houses, bookshops, «Daily telegrams of the Russian Telegraph Agency in Barnaul», «Barnaul leaf»

Abstract

In the article the issues of the professional readiness of a modern teacher for innovative activity in the conditions of the FES are actualized. The provisions of the reflexive component of innovation activity are considered. The level of teachers’ readiness for innovation has been studied. The essence of the «innovative potential of an individual» concept is revealed. The characteristics of the motivational, creative and reflective components of teachers of the additional education system innovative activities are given.

Author Biographies

Елена Валерьевна Баева, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат педагогических наук, доцент кафедры управления образованием

Мария Васильевна Кабакова, КГБУ ДО АКЦДОТиК «Алтай»

заместитель директора по организационно-методической работе

References

Концепция долгосрочного социально-экономическою развития РФ на период до 2020 года [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_82134/(дата обращения: 17.11.2017), свободный.

Лапин, Н. И. Теория и практика инноватики : учебное пособие / Н. И. Лапин. - Москва : Университетская книга ; Логос, 2008. - 328 с.

Сластенин, В. А. Педагогика: инновационная деятельность / В. А. Сластенин, Л. С. Подымова. - Москва : Магистр, 1997. - 223 с.

Published

2018-04-06

Issue

Section

Педагогические науки