THE DEVELOPMENT OF REFLECTION AS A CONDITION FOR EFFECTIVE LEARNING ACTIVITIES OF STUDENTS IN HIGH SCHOOL
Keywords:
anniversary, science, society, civil society, rehabilitation of offenders, social impact, personalityAbstract
The author reveals the content of the notions «reflection», «reflective competence»,«reflective skills», substantiates the advantages of reflection for enhancing the efficiency of learning at English lessons in high school. The main types of reflection and stages of its organization are described in the article. It is specified that while using reflexive practice, the contribution of all subjects of the educational process is equally important and their activities are interconnected.References
Примерная программа по иностранным языкам / под общ. ред. С. Г. Тер-Минасовой. - Москва : МГУ, 2009. - 19 c.
Плетнёва, Е. Н. Рефлексия в организации управляемой поглощенности учебной деятельностью / Е. Н. Плетнёва // Фундаментальные исследования. - 2008. - № 2. - С. 86-89.
Татарченкова, С. С. Урок как педагогический феномен / С. С. Татарченкова. - Санкт-Петербург : Каро, 2008. - 448 с.
Хуторской, А. В. Эвристическое обучение / А. В. Хуторской. - Москва, 1988. - 266 с.
Алмабекова, О. А. Рефлексия и коммуникация в обучении английскому языку для профессиональных целей / О. А. Алмабекова // Научное обозрение. Педагогические науки. - 2014. - № 1. - С. 37-38.
Ушева, Т. Ф. Организационные основы для формирования рефлексии будущих педагогов / Т. Ф. Ушева // Вестник Иркутского государственного лингвистического университета. - 2013. - № 3 (24). - С. 248-251.
Семенов, И. Н. Проблемы рефлексивной психологии решения творческих задач / И. Н. Семенов. - Москва : НИИОПП АПН СССР, 1990. - 215 с.