INTEGRATION OF GENERAL AND ADDITIONAL EDUCATION WITHIN THE STATE POLICY (ON THE EXAMPLE OF BARNAUL CITY OF THE ALTAI KRAY)

Authors

  • Анна Владимировна Игнатенко Алтайский государственный педагогический университет
  • Анна Андреевна Кузнецова Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

interactive occupation, innovative development path, practice-oriented training, financial literacy, financial education, financial products

Abstract

The article presents the analysis of problem of general and additional education integration with the purpose of developing a unified educational space. Features of the additional education system are pointed out. Models of the Altai kray general and additional education integration are disclosed. Organizational problems of integration are actualized.

Author Biographies

Анна Владимировна Игнатенко, Алтайский государственный педагогический университет

аспирант

Анна Андреевна Кузнецова, Алтайский государственный педагогический университет

магистрант института дополнительного образования

References

Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования [Электронный ресурс]. - Режим доступа: https://минобрнауки.рф/документы/938 (дата обращения: 17.01.2018), свободный.

Филатова, М. Н. Интеграция как методологический подход к повышению качества общего и дополнительного образования детей [Электронный ресурс] / М. Н. Филатова // Молодой ученый. - 2016. - № 15. - С. 508-513. - Электрон. версия печ. публ. - Режим доступа: https://moluch.ru/archive/119/33068/ (дата обращения: 24.01.2018), свободный.

Золотарева, А. В. Взаимосвязь внеурочной деятельности и дополнительного образования детей / А. В. Золотарева // Образование и наука в современных условиях : материалы IV междунар. науч.-практ. конф. (Чебоксары, 10 июля 2015 г.) / редкол.: О. Н. Широков [и др.]. - Чебоксары : ЦНС «Интерактив плюс», 2015. - № 3 (4). - С. 84-87.

Published

2018-04-06

Issue

Section

Педагогические науки