FORMATION OF STRATEGIES OF FOREIGN LANGUAGE ACQUISITION IS THE KEY ISSUE OF MODERN LANGUAGE EDUCATION
Keywords:
professional readiness of the teacher, innovative activity, the system of additional education of children, a reflexive component of innovation activityAbstract
The article deals with some key issues of developing pupils’ learning strategies in accordance with the Federal State Educational Standard requirements. Special attention is paid to the strategies of foreign language acquisition. The article presents the system of direct and indirect strategies of foreign language acquisition, as well as some recommendations of their formation.References
Рогова, Г. В. Методика обучения иностранным языкам в средней школе : учебное пособие / Г. В. Рогова, Ф. М. Рабинович, Т. Е. Сахарова. - Москва : Просвещение, 1991. - 288 с.
Коряковцева, Н. Ф. Теория обучения иностранным языкам: продуктивные образовательные технологии : учебное пособие / Н. Ф. Коряковцева. - Москва : Академия, 2010. - 188 с.
Никитенко, З. Н. Формирование универсальных учебных действий - приоритет начального иноязычного образования / З. Н. Никитенко // Иностранные языки в школе. - 2010. - № 6. - С. 2-9.
Залевская, А. А. Психолингвистические проблемы учебного двуязычия / А. А. Залевская, И. Л. Медведева. - Тверь, 2002. - 194 с.
Брунер, Дж. Психология познания: за пределами непосредственной информации / Дж. Брунер ; пер. с англ. - Москва : Директмедиа Паблишинг, 2008. - 782 с.
Oxford, R. Language learning strategies: What every teacher should know / R. Oxford. - Boston, MA : Heine& Heine/Newbury House, 1990. - 368 p.