PROBLEM-BASED TEACHING OF GERMAN GRAMMAR IN A NIGHT-SCHOOL
Keywords:
Olympiad, methodical Olympiad, professional competenceAbstract
In the article we focus on problem-based teaching as a way of new grammar material presentation at the German lesson. The author of the article shoves how this method works by some examples which are taken from teaching practice in the Night-School. The author turns attention to fundamental principles of problem-based teaching and explains how to teach a German language class keeping in mind these fundamental principles. The author illustrates the advantages of this method and comes to conclusion that problem-based teaching is one of the best ways of foreign language grammar teaching.References
Кочкарова, З. Р. Проблемное обучение как перспективная технология в обучении студентов / З. Р. Кочкарова, З. А. Эбзеева // Материалы ΙΙ-х всероссийских научно-методических чтений Ставропольского института кооперации (филиала) БУКЭП : сборник ΙΙ всероссийских научно-методических конференций СтИК (филиала) БУКЭП / под ред. В. Н. Глаза, С. А. Турко. - Ставрополь, 2015. - С. 24-26.
Ситаров, В. А. Проблемное обучение как одно из направлений современных технологий обучения / В. А. Ситаров // Знание. Понимание. Умение. - 2009. - № 1. - С. 148-157.
Пермяков, О. Д. Из опыта проблемного обучения немецкой грамматике / О. Д. Пермяков // Опыт и перспективы обучения иностранным языкам в евразийском образовательном пространстве. - 2017. - № 2. - С. 68-80.