PROBLEM-BASED TEACHING OF GERMAN GRAMMAR IN A NIGHT-SCHOOL

Authors

  • Олег Дмитриевич Пермяков Барнаульский филиал Краевого государственного казенного общеобразовательного учреждения «Вечерняя (сменная) общеобразовательная школа № 2»; Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

Olympiad, methodical Olympiad, professional competence

Abstract

In the article we focus on problem-based teaching as a way of new grammar material presentation at the German lesson. The author of the article shoves how this method works by some examples which are taken from teaching practice in the Night-School. The author turns attention to fundamental principles of problem-based teaching and explains how to teach a German language class keeping in mind these fundamental principles. The author illustrates the advantages of this method and comes to conclusion that problem-based teaching is one of the best ways of foreign language grammar teaching.

Author Biography

Олег Дмитриевич Пермяков, Барнаульский филиал Краевого государственного казенного общеобразовательного учреждения «Вечерняя (сменная) общеобразовательная школа № 2»; Алтайский государственный педагогический университет

учитель иностранного языка; аспирант

References

Кочкарова, З. Р. Проблемное обучение как перспективная технология в обучении студентов / З. Р. Кочкарова, З. А. Эбзеева // Материалы ΙΙ-х всероссийских научно-методических чтений Ставропольского института кооперации (филиала) БУКЭП : сборник ΙΙ всероссийских научно-методических конференций СтИК (филиала) БУКЭП / под ред. В. Н. Глаза, С. А. Турко. - Ставрополь, 2015. - С. 24-26.

Ситаров, В. А. Проблемное обучение как одно из направлений современных технологий обучения / В. А. Ситаров // Знание. Понимание. Умение. - 2009. - № 1. - С. 148-157.

Пермяков, О. Д. Из опыта проблемного обучения немецкой грамматике / О. Д. Пермяков // Опыт и перспективы обучения иностранным языкам в евразийском образовательном пространстве. - 2017. - № 2. - С. 68-80.

Published

2018-04-06

Issue

Section

Педагогические науки