THE STRATEGY OF THE ORGANIZATION OF PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL EXAMINATION OF CHILDREN WITH DISABILITIES LIVING IN REMOTE AREAS OF THE ALTAI TERRITORY
Keywords:
Federal State Educational Standard, learning strategies, strategies of foreign language acquisition, memory strategies, cognitive, compensation, affective, social strategiesAbstract
The article describes the main organizational and content aspects of psychological and pedagogical examination of children with disabilities living in the remote areas of the Altai Region. Orientation on the selected strategy of the diagnostic process allowed the team of specialists of the Department of special pedagogy and psychology of Altai State Pedagogical University to obtain the most complete picture of the development of children with disabilities living in remote areas of the Altai Region and based on the specifics of the region to identify possible solutions to problems associated with meeting their special educational needs and creation of special educational conditions.References
Алехина, С. В. Особые образовательные потребности как категория инклюзивного образования [Электронный ресурс] / С. В. Алехина. - Режим доступа: http://www.firo.ru/wp-content/uploads/2015/09/Alehina.pdf, свободный. - Загл. с экрана (дата обращения: 09.11.2016).
Забрамная, С. Д. Практический материал для проведения психолого-педагогического обследования детей / С. Д. Забрамная. - Москва : ВЛАДОС, 2005. - 32 с.
Психолого-педагогическая диагностика детей раннего и дошкольного возраста / Е. А. Стребелева, Г. А. Мишина, Ю. А. Разенкова и др. - Москва : Просвещение, 2004. - С. 15-17.
Реестр диагностических методик для организации психолого-педагогического обследования на психолого-медико-педагогической комиссии (ПМПК) [Электронный ресурс]. - Режим доступа: http://ppms.ru/images/story/ pmpk/reestr_metodik.pdf, свободный. - Загл. с экрана (дата обращения: 10.11.2017).