COPYING STRATEGIES OF STUDENTS WITH DIFFERENT LEVEL OF LIFE SATISFACTION

Authors

  • Алёна Владимировна Гущина Алтайский государственный педагогический университет
  • Ирина Викторовна Григоричева Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

supplementary education of children, secondary school technology teacher

Abstract

The article substantiates the necessity of studying coping strategies and life satisfaction in adolescence. The results of an empirical study showing that students with a high and low level of life satisfaction differ significantly in the choice of coping strategies are presented. For students with a high level of life satisfaction is the choice of productive strategies. The conclusion is made about the need to work with students to improve the level of life satisfaction.

Author Biographies

Алёна Владимировна Гущина, Алтайский государственный педагогический университет

бакалавр

Ирина Викторовна Григоричева, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат психологических наук, доцент

References

Куликов, Л. В. Детерминанты удовлетворенности жизнью / Л. В. Куликов. - Санкт-Петербург : Изд-во Санкт-Петербургского университета, 2000. - С. 476-510.

Lifeline и другие новые методы психологии жизненного пути / под ред. А. А. Кроника. - Москва : Прогресс, 1993. - С. 107-114.

Андреенкова, Н. В. Сравнительный анализ удовлетворенности жизнью и определяющих ее факторов [Электронный ресурс] / Н. В. Андреенкова. - Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/sravnitelnyy-analiz-udovletvorennosti-zhiznyu-i-opredelyayuschih-ee-faktorov, свободный.

Водопьянова, Н. Е. Копинг-стратегии как фактор профессиональной адаптации [Электронный ресурс] / Н. Е. Водопьянова, А. Н. Капустина. - Режим доступа: https://cyberleninka.ru/article/n/koping-strategii-kak-faktor-professionalnoy-adaptatsii, свободный.

Либина, А. В. Стили реагирования на стресс: психологическая защита или совладание со сложными обстоятельствами? / А. В. Либина, А. В. Либин // Стиль человека: психологический анализ. - Москва : Смысл, 1998. - С. 190-204.

Published

2018-04-06

Issue

Section

Психологические науки