BLOOM’S TAXONOMY IN THE FORMATION OF FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE AMONG UNIVERSITY STUDENTS

Authors

  • O. V. Kozina Altai State Pedagogical University
  • E. N. Merkulova Altai State Pedagogical University

DOI:

https://doi.org/10.37386/2413-4481-2020-4-24-28

Keywords:

foreign language, assignments, educational process, University, critical thinking, foreign language communicative competence

Abstract

The article is devoted to topical issues on the organization of effective process of teaching a foreign language at a university. The article is devoted to topical issues related to the organization of an effective process of teaching a foreign language at a university. Using Bloom’s taxonomy the authors consider the system of some tasks, developing critical thinking, contributing to the formation of foreign language communicative competence of university students.

Author Biographies

O. V. Kozina, Altai State Pedagogical University

кандидат педагогических наук, доцент, кафедра иностранных языков

E. N. Merkulova, Altai State Pedagogical University

кандидат филологических наук, доцент, кафедра иностранных языков

References

Федеральные государственные образовательные стандарты: сайт. URL:http://www.fgosvo.ru (дата обращения: 09.09.2020).

Сафонова В. В. Изучение языков международного общения в контексте диалога культур и цивилизаций. Воронеж: Истоки, 1996. 239 с.

Козина О. В., Майер А. А. Активизация иноязычной коммуникативной компетентности в условиях фасилитирующего общения // Мир науки, культуры, образования. 2009. № 7 (19). С. 272–275.

Браус Дж., Вуд Д. Инвайронментальное образование в школах / пер. с англ. М., 1994. 103 с.

Халперн Д. Психология критического мышления. СПб., 2000. 512 c.

Tatsumi A. Teaching critical thinking in the languageclassroom. URL: https://www.cambridge.org/elt/blog/2018/04/04/teaching-critical-thinking/#:~:text=Take%20for%20instance%20the%20definition,logical%20and%20well%2Dthought%20out (дата обращения: 05.10.2020).

Bloom B. S. Taxonomy of Educational Objectives. URL: https://www.uky.edu/~rsand1/china2018/texts/Bloom%20et%20al%20-Taxonomy%20of%20Educational%20Objectives.pdf (дата обращения: 07.09.2020).

Published

2020-12-08

Issue

Section

Педагогические науки: Теория и методика профессионального образования