BLOOM’S TAXONOMY IN THE FORMATION OF FOREIGN LANGUAGE COMMUNICATIVE COMPETENCE AMONG UNIVERSITY STUDENTS
DOI:
https://doi.org/10.37386/2413-4481-2020-4-24-28Keywords:
foreign language, assignments, educational process, University, critical thinking, foreign language communicative competenceAbstract
The article is devoted to topical issues on the organization of effective process of teaching a foreign language at a university. The article is devoted to topical issues related to the organization of an effective process of teaching a foreign language at a university. Using Bloom’s taxonomy the authors consider the system of some tasks, developing critical thinking, contributing to the formation of foreign language communicative competence of university students.References
Федеральные государственные образовательные стандарты: сайт. URL:http://www.fgosvo.ru (дата обращения: 09.09.2020).
Сафонова В. В. Изучение языков международного общения в контексте диалога культур и цивилизаций. Воронеж: Истоки, 1996. 239 с.
Козина О. В., Майер А. А. Активизация иноязычной коммуникативной компетентности в условиях фасилитирующего общения // Мир науки, культуры, образования. 2009. № 7 (19). С. 272–275.
Браус Дж., Вуд Д. Инвайронментальное образование в школах / пер. с англ. М., 1994. 103 с.
Халперн Д. Психология критического мышления. СПб., 2000. 512 c.
Tatsumi A. Teaching critical thinking in the languageclassroom. URL: https://www.cambridge.org/elt/blog/2018/04/04/teaching-critical-thinking/#:~:text=Take%20for%20instance%20the%20definition,logical%20and%20well%2Dthought%20out (дата обращения: 05.10.2020).
Bloom B. S. Taxonomy of Educational Objectives. URL: https://www.uky.edu/~rsand1/china2018/texts/Bloom%20et%20al%20-Taxonomy%20of%20Educational%20Objectives.pdf (дата обращения: 07.09.2020).