THE LINGUISTIC AND STYLISTIC DEVICES OF THE CATEGORY OF EXPRESSIVITY: A CASE STUDY OF GERMAN SOCIAL ADVERTISING TEXTS

Authors

  • Юлия Николаевна Кириллова Алтайский государственный педагогический университет

Abstract

The paper is devoted to the analysis and interpretation of the linguistic and stylistic devices of the category of expressivity based on the material of the present German advertising texts for social issues. Such devices create emotional expressivity in the text and can affect the emotional state of the receiver, that emphasize the illocutive effect of the advertising utterance.

Author Biography

Юлия Николаевна Кириллова, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат филологических наук, доцент

References

Киреев, С. И. Дискурс и концептосфера социальной рекламы : автореф. дис. ... канд. филол. наук : 10.02.19 / С. И. Киреев. — Волгоград, 2008. — 19 с.

Кириллова, Ю. Н. Метафора как средство вербализации образного компонента концепта UMWELTSCHUTZ (на материале немецкоязычных текстов социальной рекламы) / Ю. Н. Кириллова, Н. В. Нечаева // Мир науки, культуры, образования. — 2015. — № 5 (54). — С. 399—401.

Метафора в языке и тексте / В. Г. Гак, В. Н. Телия, Е. М. Вольф и др. ; отв. ред. В. Н. Телия ; АН СССР, Ин-т языкознания. — Москва : Наука, 1988. — 176 с.

Мещерякова, Н. А. Стилистические и прагмалингвистические особенности рекламных текстов социальной направленности: на материале текстов социальной рекламы на русском и немецком языках : автореф. дис. ... канд. филол. наук : 10.02.19 / Н. В. Мещерякова. — Москва, 2012. — 21 с.

Почепцов, Г. Г. Имидж: от фараонов до президентов / Г. Г. Почепцов. — Киев : АДЕФ-Украина, 1997. — 328 с.

Рюмин, Р. В. Социальная реклама как речевой жанр : автореф. дис. ... канд. филол. наук : 10.02.01 / Р. В. Рюмин. — Томск, 2012. — 24 с.

Солодовникова, А. Н. Современная социальная реклама: способы воздействия на адресата : автореф. дис. ... канд. филол. наук / А. Н. Солодовникова. — Саратов, 2013. — 22 с.

Published

2017-02-13

Issue

Section

Педагогические науки