ANALYSIS OF TASKS IN ALGEBRA DESIGNED TO TEST THE ABILITY TO BUILD AND TO READ FUNCTIONS GRAPHICS AS PART OF THE BASIC STATE MATH EXAM

Authors

  • Екатерина Николаевна Дронова Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

socially responsible university, vocational guidance activities, educational needs, interaction with employers

Abstract

The article analyzes the algebraic setting examination on mathematics for students in grades 9, aimed at testing the ability to build and read graphs of functions. Examples of solving typical problems of this section of algebra are discovered. The tasks of different levels of difficulty (basic and high) are analyzed. The decision is accompanied by a description of the main methods of handling the tasks in the area of mathematics.

Author Biography

Екатерина Николаевна Дронова, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат педагогических наук, доцент кафедры теоретических основ информатики

References

Кодификатор требований к уровню подготовки обучающихся для проведения основного государственного экзамена по математике (2017 г.) [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://fipi.ru/oge-i-gve-9/demoversii- specifikacii-kodifikatory.

Кодификатор элементов содержания для проведения основного государственного экзамена по математике (2017 г.) [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://fipi.ru/oge-i-gve-9/demoversii-specifikacii- kodifikatory.

Published

2017-02-13

Issue

Section

Педагогические науки