FEATURES OF TRAINING OF THE ELEMENTARY SCHOOL TEACHER TO WORK WITH CHILDREN WITH LIMITED OPPORTUNITIES OF HEALTH IN THE CONDITIONS OF MULTI-LEVEL EDUCATION

Authors

  • Любовь Андреевна Никитина Алтайский государственный педагогический университет
  • Лидия Алексеевна Каирова Алтайский государственный педагогический университет

Keywords:

universal educational actions, metasubject groups of educational achievements, criteria of estimation, monitoring, requirements of FSES, system and activity approach

Abstract

In this article topical issues of training of the elementary school teacher for work with children with limited health opportunities are considered. Authors provided the analysis of various options of preparation through professional development courses for the working teacher, in the context of bachelor programs. According to authors’ opinion, training of the teacher for the organization of joint activities of children in the conditions of an inclusion can successfully be solved in training process at the master program that will allow them to seize methods of the organization of work at a lesson and during non-school hours.

Author Biographies

Любовь Андреевна Никитина, Алтайский государственный педагогический университет

доктор педагогических наук, доцент, профессор кафедры теории и методики начального образования

Лидия Алексеевна Каирова, Алтайский государственный педагогический университет

кандидат педагогических наук, доцент кафедры теории и методики начального образования

References

Федеральный государственный образовательный стандарт начального общего образования обучающихся с ограниченными возможностями здоровья : утвержден Приказом Минобрнауки России от 19 декабря 2014 г. № 1598 [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.10spb.edusite.ru/DswMedia/fgosnoosovz22112014.pdf/.

Федеральный государственный образовательный стандарт обучающихся с умственной отсталостью (интеллектуальными нарушениями) : утвержден Приказом Минобрнауки России от 19 декабря 2014 г. № 1599 [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://www.garant.ru/products/ipo/prime/doc/70760670.

Published

2017-02-13

Issue

Section

Педагогические науки