FEATURES OF FORMATION OF PSYCHOLOGICAL CULTURE OF STUDENTS OF MEDICAL UNIVERSITY
Keywords:
inclusive education, training of teacher for work with children with limited health opportunities, joint activityAbstract
In article definition of the concept «psychological culture» is given, its structure as set of cognitive, reflexive and perceptual, emotional and sensual, regulatory and valuable and semantic components is revealed. The importance of development of psychological culture in students of medical university is shown; the analysis of a number of the methodical questions connected with its formation during teaching psychological disciplines is given.References
Апанасенко, О. Н. Психологическая культура личности, ее формирование в вузе / О. Н. Апанасенко, Е. В. Малюкова // Педагогика: традиции и инновации : материалы II междунар. науч. конф. (г. Челябинск, октябрь 2012 г.). — Челябинск : Два комсомольца, 2012. — С. 154—155.
Булыгина, И. Е. Формирование навыков профессиональной компетентности у студентов-медиков / И. Е. Булыгина //Традиции и инновации преподавания психиатрии и психологии на разных этапах медицинского образования : материалы научно-методической конференции. — Чебоксары, 2009. — С. 102—104.
Дьячкова, Е. С. Модульный подход к преподаванию курса «Психология и педагогика» в медицинском вузе / Е. С. Дьячкова // Традиции и инновации преподавания психиатрии и психологии на разных этапах медицинского образования : материалы научно-методической конференции. — Чебоксары, 2009. — С. 113—116.
Карандашев, В. Н. Методика преподавания психологии : учебное пособие / В. Н. Карандашев. — Санкт- Петербург : Питер, 2007. — 250 с.
Колмогорова, Л. С. От самопознания — к самоорганизации и саморазвитию : пособие для психологов, педагогов / Л. С. Колмогорова, Е. К. Гуляева. — Барнаул, 1997. — 180 с.
Токарева, Н. Г. Преподавание психологии студентам медицинского вуза / Н. Г. Токарева // Традиции и инновации преподавания психиатрии и психологии на разных этапах медицинского образования : материалы научно-методической конференции. — Чебоксары, 2009. — С. 193—197.