DEVELOPMENT AND IMPLEMENTATION OF THE ALGORITHMOF THE STRUCTURAL-CONTENT MODEL OF COMPREHENSIVE SUPPORT FOR CHILDREN WITH DISABILITIES IN THE EDUCATIONAL ENVIRONMENT
Keywords:
additional education, extracurricular activities, integration, unified educational spaceAbstract
The article contains the research on the development and implementation of structural and conceptual model of comprehensive support of children with disabilities. We define the main goals and challenges of psychological and pedagogical support of children with disabilities in Altai rural and remote educational institutions. We describe the procedure and steps of such support in these complex distant conditions.References
Битянова, М. Р. Практическая психология в образовании / М. Р. Битянова. - Москва : Генезис, 2000. - 304 с.
Казакова, Е. И. Теоретические основы развития общеобразовательной школы (системно-ориентационный подход) : автореф. дис. … д-ра пед. наук. - Санкт-Петербург, 1995. - 32 с.
Семаго, М. М. Определение образовательного маршрута ребенка с ОВЗ на психолого-медико-педагогической комиссии ресурсного центра по развитию инклюзивного образования / М. М. Семаго, Н. Я. Семаго, И. Е. Аверина // Психологическая наука и образование. - 2011. - № 3. - С. 50-58.
Создание и апробация модели психолого-педагогического сопровождения инклюзивной практики : методическое пособие / под общ. ред. С. В. Алехиной, М. М. Семаго. - Москва : МГППУ, 2012. - 156 с.
Шипицына, Л. М. Комплексное сопровождение детей дошкольного возраста / Л. М. Шипицына, А. А. Хилько, Ю. С. Галлямова и др. ; под науч. ред. проф. Л. М. Шипицыной. - Санкт-Петербург : Речь, 2003. - 240 с.