Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Vestnik Altaiskogo Gosudarstvennogo Pedagogiceskogo Universiteta
Main
Editorial Team
Editorial Council
Editorial team
Contact
Authors
How to submit an article
Article requirements
Article formatting
License agreement
Journal Schedule for 2025
The procedure for reviewing an article
Этапы и порядок взаимодействия редакции и автора
Publication ethics
Archive
current issue
issues
Announcements
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 21 (2014): Гуманитарные науки
No. 21 (2014): Гуманитарные науки
Published:
2014-12-18
Поэтика русской литературы
Poetics of a chronotope of christmas and christmas stories of N. S. Leskov
Наталья Юрьевна Абузова
5-10
PDF (Русский)
The poetics of the costume in Chekhov’s novel “Three years”
Наиля Михайловна Абиева
10-16
PDF (Русский)
«Two models of the lyrical "I" in M. Y. Lermontov»: notes to the theme
Валентин Александрович Ким
17-20
PDF (Русский)
I. S. Turgenev’s novel “Fathers and sons”: bestiary motive in a “manor text”
Галина Петровна Козубовская, Денис Александрович Самосенко
21-29
PDF (Русский)
Expositive images in M. Voloshin’s aesthetic system
Динара Сергеевна Скокова
29-34
PDF (Русский)
Философия человека, культуры и образования
Linguistic personality of characters in the works by Bernard Shaw and Oscar Wilde
Оксана Владимировна Березовская
35-39
PDF (Русский)
Gender research in the sphere of language and communication
Наталья Викторовна Кожанова
40-43
PDF (Русский)
Semiotic model of everyday behavior of soviet man of 1920-1930
Александр Иванович Куляпин, Ольга Александровна Скубач
44-47
PDF (Русский)
The translation of the ancient chinese book In the genre of teaching «Di Zi Gui»
Вэньцзя Ли, Елена Николаевна Татаринцева
47-52
PDF (Русский)
Stereotype and symbol in the discourse of advertising: the theoretical aspect of lingosynergetics
Татьяна Георгиевна Утробина
52-57
PDF (Русский)
Функционально-когнитивный анализ языковых единиц и реализация его аппликативного потенциала в обучении языку
One mode of the translation of english manner verbs to russian and german
Марина Анатольевна Анохина
58-60
PDF (Русский)
... well, how shall i say it in Russian?!
Эрнст Германович Вольтер
60-61
PDF (Русский)
Types of the implicit meanings and ways of their explication
Олеся Владимировна Воронушкина
62-67
PDF (Русский)
The elements of the clipped words as a source of semi-suffixes
Екатерина Сергеевна Дьячкова
67-70
PDF (Русский)
Semantic peculiarities of semi-affixes –PROOF and –MANIA and words formed with them
Екатерина Сергеевна Дьячкова, Грета Вардгеси Казарян
70-73
PDF (Русский)
Translation peculiarities of the preposition ABOUT
Алена Васильевна Кочкинекова
74-81
PDF (Русский)
The pragmatic potential of expressions with the index of certainty
Алена Викторовна Малахова
82-86
PDF (Русский)
Explication of axiological meanings in parenthesis
Ольга Николаевна Поликарпова
87-90
PDF (Русский)
Structural-semantic features of synonymous combinations in German
Людмила Андреевна Полянская
90-93
PDF (Русский)
Psycho-linguistic factors determining the understanding Of a foreign text abstract
Лидия Ивановна Шварко
93-97
PDF (Русский)
Understanding the foreign culture concepts in the process of perception of original texts by the children abstract
Татьяна Сергеевна Шварко, Лидия Ивановна Шварко
97-100
PDF (Русский)
Correlation of original and translated texts, treated as primary and secondary ones
Ирина Алексеевна Широких
101-103
PDF (Русский)
Педагогика и психология непрерывного образования и проблемы социализации личности
ICT at the lesson – plus or minus?
Олеся Сергеевна Абрамчук
104-105
PDF (Русский)
Contents and principles of education of pupils at the modern school
Олеся Сергеевна Абрамчук, Ирина Владимировна Фадеева
106-110
PDF (Русский)
The development of students’ creative abilities at the lessons of writing and speaking practice of the second language (German)
Анна Валерьевна Дидрих
111-116
PDF (Русский)
The selection of norm evaluation criteria in the modern english language teaching
Александра Дмитриевна Иванова
117-120
PDF (Русский)
To the question of the contribution of the discipline «The foreign language» to the students' philological educa-tion
Галина Васильевна Комарицкая
120-123
PDF (Русский)
Motivation the independent work of students in the development of foreign language competence
Ольга Евгеньевна Лебедева
124-128
PDF (Русский)
The mastery of professional competence by foreign philology students (on the example of realization of the included training program)
Наталья Геннадьевна Барышникова
128-130
PDF (Русский)
Keeping a personal diary in the russian language as a form of independent work of foreign students
Елена Николаевна Татаринцева
130-131
PDF (Русский)
Интерактивные методы обучения как способ формирования коммуникативной компетенции учащихся на уроках английского языка
Ирина Владимировна Фадеева, Олеся Владимировна Воронушкина
132-134
PDF (Русский)
Языковое образование младших школьников
Наталья Николаевна Лукьянова, Ирина Витальевна Федорова
134-136
PDF (Русский)
Полемика
From experiments distant typological comparison. "It’s time, beauty, wake up! don’t sleep, get up, curly!": Pushkin and Kornilov
Константин Александрович Рублев
137-141
PDF (Русский)
Рецензии
Russian beauty and russian disabled person: interpretation of the injury in the novel in "Russian beauty" Erofeev
Яна Петровна Изотова
142-144
PDF (Русский)
Издано в АлтГПА
145-147
PDF (Русский)
Сведения об авторах
148-149
PDF (Русский)
К сведению авторов и читателей
150
PDF (Русский)
rinc
The impact factor of the RSCI
is 0,138
ISSN
2413-4481
DOI prefix
10.37386/2413-4481
Language
English
Русский
Make a Submission
Make a Submission